Prostat Kanserinde İmmünoterapi

Prostat kanseri için immünoterapi, FDA onaylı iki tedavi seçeneği içerir ve metastatik kanser tedavisi için umut verici bir araştırma alanıdır.

Prostat, erkek üreme sisteminin bir parçası olan ceviz şeklinde küçük bir bezdir. Prostat, üretranın (mesaneden idrarı boşaltan tüp) üst kısmını çevreleyen mesanenin hemen altında bulunur. Prostat bezinin ana işlevi, spermi besleyen ve koruyan sıvıyı salgılamaktır.

Dünyada en yaygın ikinci erkek kanseri olan prostat kanseri, kabaca 1,3 milyon insanı etkiler ve her yıl 360.000'den fazla insanı öldürür; bu, dünya çapındaki tüm kanser ölümlerinin yaklaşık %4'ünü temsil eder. Yalnızca Amerika Birleşik Devletleri'nde 2021'de kabaca 248.000 yeni vaka ve 34.000'den fazla ölüm olacak. Kansere bağlı ölümlerin sekizinci önde gelen nedeni olan prostat kanseri, yaşamları boyunca tahminen her 7 erkekten 1'ini etkileyecek.

Erken evrelerinde prostat kanseri, %100'e yakın beş yıllık sağkalım oranlarıyla yüksek oranda tedavi edilebilir. Bununla birlikte, prostat kanseri metastaz yaptığında, 5 yıllık sağkalım oranı %30'un altına düşer ve ileri evre hastalığın daha etkili tedavisine yönelik önemli bir ihtiyacı vurgular.

immünomodülatörler

Dostarlimab : PD-1/PD-L1 yolunu hedefleyen bir kontrol noktası inhibitörü; DNA uyumsuzluğu onarım eksikliği (dMMR) olan ileri prostat kanserli hastaların alt grupları için onaylanmıştır

Pembrolizumab : PD-1/PD-L1 yolunu hedefleyen bir kontrol noktası inhibitörü; yüksek mikro uydu kararsızlığı (MSI-H), DNA uyumsuzluğu onarım eksikliği (dMMR) veya yüksek tümör mutasyon yükü (TMB-H) olan ileri prostat kanserli hastaların alt grupları için onaylanmıştır.

Hastanın prostat kanserinin hormon tedavisi ile testosteron seviyesinin düşürülmesine dirençli olduğu durumlarda tedavi seçenekleri azdır. İlerlemiş prostat kanserli hastalar için çeşitli immünoterapi seçenekleri şu anda klinik deneylerdedir.