Lokalize küçük hücreli dışı akciğer kanseri için ameliyat öncesi immüno-onkolojik güvenli ve etkili

Yeni çalışma verileri, immüno-onkoloji ilacı atezolizumabın (Tecentriq olarak pazarlanmaktadır), akciğer kanseri ameliyatından önce evre IB-IIIB küçük hücreli olmayan akciğer kanseri hastaları için güvenli ve etkili bir tedavi olduğunu göstermektedir. Bu, Ulusal Akciğer Kanseri Mutasyon Konsorsiyumu 3 çalışmasının bir parçası olarak Ohio Eyalet Üniversitesi Kapsamlı Kanser Merkezi-Arthur G. James Kanser Hastanesi ve Richard J. Solove Araştırma Enstitüsü (OSUCCC-James) ile araştırmacılar tarafından yürütülen yeni bir araştırmaya göre.

Araştırmacılar, bu yeni çalışmada hastaların sağkalımının çok daha iyi olduğunu buldular - tedaviden sonraki üç yılda yaklaşık %80 ve sadece cerrahi ve kemoterapi ile beklenenden yaklaşık iki kat daha iyi. Çalışma araştırmacıları ayrıca, tedaviden önce kanda bulunan bir tür bağışıklık hücresi olan çok sayıda doğal öldürücü (NK) hücre varlığının, bu çalışmada zayıf immünoterapi tedavisinin etkinliği ile ilişkili olduğunu gösteren verileri de rapor etmektedir. Bu hücrelerin yüksek seviyelerine sahip hastalar, NK'ye özgü tedavinin eklenmesinden fayda görebilir.

Bulgular Nature Medicine'de yayınlandı.

OSUCCC-James'den Dr. David Carbone tarafından yönetilen bu ulusal klinik deney, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 15 kanser merkezinden alınan 181 hastayı içeriyordu. Evre IB-IIIB küçük hücreli olmayan akciğer kanserli hastalarda ameliyattan önce kemoterapi olmadan verilen herhangi bir immüno-onkoloji ilacının kullanımını değerlendiren bugüne kadar yapılmış en büyük klinik çalışmayı temsil etmektedir.

ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA), KHDAK tedavisi için ameliyattan önce verilen kemoterapi ve immünoterapi kombinasyonunu çok yakın zamanda onayladı, ancak bu çalışma bazı hastaların kemoterapinin ilave toksisitesine ihtiyaç duymayabileceğini gösterdi. Bununla birlikte, akciğer kanseri cerrahisinden önce tek başına immüno-onkoloji tedavilerinin verilmesi hala deneysel olarak kabul edilmektedir.

Carbone, "İmmüno-onkoloji ilaçları, metastatik akciğer kanseri için tedavi sonuçlarını gerçekten değiştirdi, ancak erken evre kanserlerdeki etkisi ve optimal kullanımı hala belirleniyor." Dedi.

Carbone, ameliyattan önce immünoterapi ve kemoterapi kombinasyonunu değerlendiren büyük bir çalışmanın rapor edildiğini ve diğerlerinin devam ettiğini belirtiyor. Bu çalışmalar, bu kombinasyonun ameliyat sonrası nüksleri azaltmada etkili olduğunu öne sürüyor, ancak Carbone, kemoterapi ve immünoterapinin genel sağkalım üzerindeki etkisinin henüz kanıtlanmadığına dikkat çekiyor.

Çalışma yöntemleri ve sonuçları

Bu yeni çalışma için araştırmacılar, klinik fayda ile ilişkili bağışıklık hücre profillerini ölçmek için ameliyat öncesi ve sonrası patolojik numuneler ve periferik kan toplayarak doğrudan immüno-onkoloji tedavisinin faydalarının daha kesin bir resmini elde etmeye çalıştılar.

"Yüksek düzeyde NK hücreleri ile kötü tedavi sonuçları arasında bir korelasyon bulduğumuza şaşırdık. Bu yeni kan biyobelirteçleri, tedavi yanıtını tahmin etmek için bize ilginç yeni yollar ve özellikle NK hücrelerini hedef alan daha etkili bağışıklık temelli ilaçlar için potansiyel yeni hedefler sunuyor." dedi Karbon.

Bu çalışmada araştırmacılar, ameliyat öncesi iki kür atezolizumab ile tedavi edilen KHDAK hastalarının %20'sinin ameliyat zamanına karşı büyük bir patolojik yanıt (MPR) yaşadığını bildirmektedir. Bu çalışmada MPR, ameliyat sırasında tümörde %10'dan daha az canlı kanser hücresi bulunması olarak tanımlandı; bu, tümör dokusundaki kanser hücrelerinin çoğunun ameliyat öncesi immünoterapi tedavileri tarafından yok edildiğini gösterir. Ek olarak, sadece bu iki doz ameliyat öncesi (neoadjuvan) immünoterapi ile tedavi edildiğinde yaklaşık %7'si tam bir patolojik tepkiye sahipti.

Bunlar, önemli klinik bakım etkileri olan çok cesaret verici sonuçlar. Ancak daha da çarpıcı olan şey, tedaviden önce tedavi sonuçlarını öngören ve potansiyel yeni tedavi hedeflerini belirleyen kandaki spesifik bulguları tespit edip ilişkilendirebildiğimizdir.