İmmünoterapi nedir : Kanser tedavisinde yeni aşama

İmmünoterapiler kanserde artan bir şekilde kullanılmakta ve pek çok kanser türünde artık standart uygulamalar haline gelmiştir. Özellikle malin melanom, akciğer kanseri, kolon kanseri , jinekolojik kanser, böbrek kanseri bu kanser türleri arasında yer almaktadır. Bağışıklık (immün) sistemi eforunun önemli bir kısmını normal hücreler ile yabancı hücreleri ayırmak için harcar. Bunu gerçekleştirmek için, hücresel düzeyde kontrol noktalarını kullanır. Savunma sistemini aktifleştirmek için, kontrol noktalarına etki eden moleküllerin aktif veya pasif konumda olması gerekir. İşte 2011 sorası kanser tedavisinde onkoloji alanında çığır açan ve savunma sistemini aktifleştiren ilaçlara immün kontrol noktası düzenleyicileri denir. onkoloji de immün kontrol noktalarının keşfi, 2018 Nobel Fizyoloji veya Tıp Ödülü'ne layık görüşmüştür.

Akıllı kanser ilaçları, belirli genetik değişimleri, örneğin kanserle ilişkili mutasyonları hedef alacak şekilde tasarlanmış, çoğu küçük molekül yapısındaki ilaçlardır. Bu nedenle immünoterapiler ve akıllı ilaçlar birbirinden farklıdır.İmmünoterapilerin amacı bağışıklık sistemini kansere karşı aktifleştirmek varken, akıllı ilaçlar kanseri tetikleyen genetik değişimleri baskılamayı amaçlar.İlk olarak 2011 yılında kanser tedavisi olarak kullanılmaya başlanan “immün kontrol noktası baskılayıcı” sınıfından immünoterapiler, aşağıda sıralanan kanser endikasyonunda FDA (ABD Gıda ve İlaç İdaresi) onayı almış ve kanser tedavi rehberlerine girmiştir.